tisdag 5 april 2011

Lurad! Fast den 2:a april istället.... Fooled! But the 2nd of april instead....

Tänk så lurad man kan bli! I lördags skulle G och jag gå ut och äta lite med ett par vänner, i all enkelhet. Trodde jag..... Väl framme på restaurangen såg jag plötsligt en annan vän och tänkte "vad kul, är hon också just här, vilken slump!". Men.... Sen såg jag ytterligare en vän. Och en till.... och.... massor! Ett överraskningsparty! haha....

Oh, so fooled one can be! Last saturday, G and I was going to meat a couple of friends in a plain restaurant downtown. At least that was what I thought.... Well, when arriving to the restaurant I suddenly saw another friend of mine and I was thinking to myself "what a coincidence that she is here at the same time, nice!". But... Then I saw another friend. And another.... and... many friends! A surprise party! haha...

Det är så att jag har fyllt...hm.... jämnt, kan vi väl nöja oss med att säga, hehe... Det var i januari och då hade jag en liten fest bara för familjen, sen tyckte jag att jag var "färdigfirad". Inte hade jag en tanke på att jag skulle firas mer.... Jag måste ha sett bra rolig ut med hakan ner till knävecken! Tack G för en jättemysig kväll! Och alla andra underbara människor som var där. Kramar till er alla!

The thing is that I reached the age of.... hm... let's just say it was an even number, hehe... It was in January, and I had a small party for my closest family since I decided that to be sufficient. I had no plans at all of further celebration.... So imagine my cheek hanging down to my toes! Thanks, G, for a really nice evening! And to all wonderful people coming. Hugs to all of you!

På tal om januari, så har jag bestämt mig för att göra en layout för varje månad under 2011. Det blir som en minnesbok över sånt jag varit med om under året och nu har jag äntligen blivit klar med januaris layout.

Speaking of January, I've decided to make a layout for every month in 2011. It will become a book of memories from all the things I've been taking part in during the year, and now I've finally finished the layout for January.





Jag bestämde mig för att göra en dubbel-LO, och eftersom jag inte var så nöjd med kvalitén på januari-fotografierna så bestämde jag mig för att leka lite med färgerna på dem. Sen placerade jag dem i form av en tårta, som symbol för min födelsedag.

I decided to make a double-LO. Since I wasn't satisfied with the quality of the pictures from January, I decided to play a little with the colouring of the photos. Then I placed the photos in the shape of a cake, as a symbol for my birthday.


Till rubriken skar jag ut bokstäver från fotografier från min födelsedagsfest. Jag gillar att göra små klurigheter som kanske inte märks vid första anblicken!

For my title, I cut out letters from photos from my birthdayparty. I like to make smart solutions that might not be obvious at first sight!


Jag skrev korta texter om månadens händelser på små anteckningsblad i olika former och placerade dem som en bård nedtill på mitt titel-blad.
Skrolla ned för att se fler bilder från min "tårta". Hoppas du gillar den! :)

I wrote short texts about the months happenings on small journalingtags with different shapes, and placed them as a border at the lower part of my titel-page.
Scroll down to see more pictures of my "cake". Hope you like it! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar