onsdag 16 mars 2011

Äntligen en tjej!

Allting i mitt liv är grabbigt och sportigt och ibland lite buffligt - fast på bus så klart :)
Inte för att jag är så särskilt grabbig själv utan för att jag har två söner och min man har en son som bor hemma och två som flyttat till eget. Han har visserligen en utflyttad dotter också, men gissa vad hon har? Jo, två söner.... Jag har dessutom två bröder och den ena har just fått - en son.... Och mina barn har en lillebror på pappans sida.

Men nu har det hänt! Det har dykt upp en liten tjej i sammanhanget. Mina barn har fått en lillasyster (deras pappa igen), vilken utmaning både för henne och för alla brorsorna. Och för mig, för jag fick äntligen, äntligen, äntligen göra ett tjejkort!



Jag har kommit in i nån slags rosa period sista tiden. Jag tror inte att jag någonsin varit särskilt "rosa" av mig tidigare. Jag minns en period i tonåren med lila, men inte rosa, jag tyckte rosa var "töntigt". Men nu vill jag att allt ska vara rosa, blommigt, ljuvt och pluttinuttigt! Jag skulle vilja tapetsera hela vardagsrummet med rosablommig tapet, men jag tror inte det riktigt skulle uppskattas av övriga familjen så jag fick nöja mig med att köpa dessa underbara krukor istället:






Alltid något! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar