onsdag 27 juli 2011

Fler gula kort / More yellow cards

Jag blev så inspirerad av mitt förra gula kort att jag har gjort fler i samma stil.

I was so inspired by my last yellow card, I had to do some more in the same style.


Jag satte lite dimensions-lack på fjärilens kropp, det blev riktigt verkligt!

I put some dimensional gloss medium on the body of the butterflie, it almost became real!

Lite krackelerings-lack på den söta bilden gjorde susen.

Some crackle accents on the cute image did the trick.

Tyvärr borde jag inte satt krackeleringslack på den lilla braden med text, men man lär sig.... Det står i alla fall "Birds Sing For You". Och så är min fågelstämpel med, så klart, med lite glitter på sig.

Unfortunately, I shouldn't have put crackle accents on the little brad with text on it, but I'm learning... Anyway, the text says "Birds Sing For You". And of  course my birdstamp had to be on the card, with some glitterglue on it.

Här kommer nästa kort från min "gula fas", det kort jag själv tycker bäst om :)

Here is the next card from my "yellow phase", the card I like the most :) 

På det här kortet har jag dragit med svart stämpeldyna runt allt för att få en lite tuffare stil.

On this card, I've inked all edges in black to give it a tougher style. 

En fjäril är med även på detta kort, men tyvärr hittade jag inte riktigt nån bra plats där min fågelstämpel passade in denna gång.

There is a butterfly on this card as well, but unfortunately I didn't find any good spots for my birdstamp to fit this time.

Jag har lackat blommorna med dimensionslack, det ser nästan ut som de är gjorda av porslin, måste testa det fler gånger! Men nu blir det nog inte fler gula kort på ett tag....

I've put dimensional gloss medium on the flowers, it almost looks like they're made of porcelain, have to try that again some time! But I don't think there will be anymore yellow cards in a while now...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar