torsdag 21 juli 2011

Oväntad talang

Häromdagen tog jag mig en liten eftermiddagslur och gissa om jag blev överraskad när jag vaknade och hittade den här fina skylten på min dörr:

The other day, I took a little nap in the afternoon, and you can imagine my astonishment when I found this on my door:

Den är gjord av min 14-åriga son som inte alls är särskilt pysslig i vanliga fall....  Om det inte gäller nåt bus, förstås... Vilken oanad talang som kom fram när jag begränsade hans datortid en del! Hehe....

It is made of my 14-year-old son who normaly doesn't do much cut- and paste handywork... If he's not up to some pranks, of course... What an unrevealed talent he was showing when I limited his computer-time a bit! Hehe...

Sen hittade jag den här lappen på mitt skrivbord. Nåja, tråkigt eller inte.... Jag blev glad över hans kreativitet, hur som helst. Lägg speciellt märke till försöken att stämpla en nyckelpiga och en trollslända, det var bara det att han stämplade efter att han fäst bokstäverna... Självklart hoppas jag på fler fina alster i framtiden!

Then I found this note on my desk. It says "am bord now by Erik". ( 'Bored' spelled incorrectly in his note...)  Well, bored or not... I was very happy to see his creativity, anyway. Note especially his attempts to stamp a ladybug and a dragonfly, only he stamped them after he had attached the letters... Of course I'm hoping for more designs to come in the future!


Här är ett kort jag har gjort i all hast, till en av födelsedagstjejerna i den SWAP som jag deltar i under året. Jag tycker det blev ganska fint i all sin enkelhet. Jag har kommit in i en "gul" fas just nu, så det lär bli fler gula projekt som visas här i bloggen framöver :)

Above is a card I made, in haste, to one of the birthdaygirls in the SWAP I'm participating in during this year. I think it became nice-looking, in it's simplicity. I'm in a "yellow" phase right now, I guess there will be more yellow projects to show in this blog in the future :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar