lördag 2 juli 2011

Dags att komma igen

Vilken härlig kväll jag har haft! Det är medelhavsvärme ute och det har jag försökt avnjuta på bästa sätt tillsammans med vänner på min mysiga altan. I bakgrunden lyssnade vi på Edith Piaff, det var som att sitta på en fransk bistro:



Jag medger att bildkvalitén inte är den bästa, men det var stämningen jag ville förmedla och inte ett perfekt foto. En skickligare fotograf kan säkert kombinera kvalitét och stämning, men så långt har jag inte kommit i fototograferandets värld... Ännu....

Efter en sån här trevlig och mysig kväll känner jag mig lite lycklig på insidan, och vad passar väl då bättre än att återuppta blogg-skrivandet?! Nu har jag gått alldeles för länge och skämts över att jag inte skrivit något på flera månader och det blev inte lättare ju mer tiden gick. Men sagt och gjort, nu är jag här igen :)

Lite scrappande har det förstås blivit under den tid som gått sen sist, mest olika kort. Här är ett studenkort jag gjorde till min mans son:



Baksidan är förstås lika bred som framsidan, även om det inte ser ut så på fotot.





Det var ett härligt papper att arbeta med, jag gillar verkligen att det är ränder på ena sidan och prickar på den andra och de blågula färgerna passar perfekt till studentkort. Det är Karen-Marie Klip som designat det och jag blev jätteglad när jag såg att det fanns på rea hos Panduro för några veckor sedan, jag passade på att köpa flera stycken till kommande skolavslutningar.

Här är ytterligare ett kort jag gjort, till en tjej som skulle byta arbetsplats:










Det roliga med detta kort är att det till största delar består av överblivna småbitar. Jag känner mig så "duktig" när jag lyckas knåpa ihop nåt med såna bitar, det är verkligen scrapping. Jag har en pärm med fotofickor där jag stoppar in småbitar sorterat i färgskala (nåja, nästan, i alla fall...):



I en annan pärm sorterar jag remsor och större bitar i plastfickor:



Observera att jag lagt ett vitt papper bakom plastfickorna för att det ska synas bättre på fotot. När jag kom på att jag skulle förvara pappersresterna på det viset blev det helt plötsligt lättare att använda dem också. Numera brukar jag börja med att titta i pärmarna när jag söker lämpliga papper och det är först när jag inte hittar nåt användbart där som jag letar bland mina hela ark.

Jag håller på med ett litet mini-album också, om innebandymatchen i våras där min son och hans lag vann guld i slutspelet för P94 i Stockholm. Eller... albumet handlar mest om min son som är målvakt och inte särskilt mycket om resten av laget... hehe.... Men det får jag skriva mer om när det är klart, jag vill visa det i sin helhet då istället för en sida lite här och där.

Nu är det dags för mig att säga godnatt. Och ja, mamma, jag vet att jag är uppe sent (eller tidigt??) *blink blink* Sov så gott, eventuella läsare. Imorgon (idag...) väntar maskrosorna i gräsmattan på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar