söndag 11 september 2011

Designat - mini

Här är mitt bidrag till Designats mini-utmaning där man alltså skulle skapa något i miniformat. Jag har gjort ett mini-"album" eller "ge-istället-för-ett-kort". Det är 10 cm x 7 cm. Jag har inte velat dekorera det för mycket eftersom det blir rätt tjockt ändå när man viker ihop det.

This is my contribution for the mini-challenge at Designats cc where you should create something in a mini-format. I've made a mini "album" or "instead of a card"-thing. It measures 10 cm x 7 cm.  I did'nt want to decorate it too much since it becomes rather thick when you fold it.


Man kan stoppa in t. ex ett kort i passepartou-fickan, och små hälsningar/biljetter/pengar i de två andra fickorna. På sista sidan kan man sätta ett kort eller skriva en hälsning. De mönstrade papprena är lite glittriga men det syns inte på fotot.

You can put for example a photo in the passepartou-pocket, and small tickets, tags, money etc in the two other pockets. On the last page you can put a photo or write a note. The patterned papers have glitter on them but its not visible in the picture.

Så här ser det ut på utsidan/baksidan. När jag vet vem jag ska ge detta till ska jag skriva den personens namn ovanför blommorna.

This is the back. When I know who will get this I will write the name above the flowers.

Jag slängde ihop detta på ungefär en timme.... Det blev lite bråttom innan inlämningstiden gick ut!

I put this together in about an hour... It was in a hurry since time for submission was runnig out! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar