tisdag 6 september 2011

Min bästa stund denna sommar / My best moment this summer

Denna månad går jag en webb-kurs hos My Scrapbook Nook med temat "Getting The Story Straight!". Syftet är att utveckla texterna på sina layouter. En av våra första uppgifter var att göra en LO med nyckelord istället för vanlig journaling, t ex att göra en punktlista. Jag har kombinerat detta med en cybercrop-utmaning hos Designat. Jag valde att göra så här:

This month I'm attending a web-class at  My Scrapbook Nook on the theme "Getting The Story Straight!". The purpose is to improve the texts on the layouts. One of the first assignments was to create a layout with keywords instead of traditional journaling, for example making a bullet-list. I've combined this with a cybercrop-challenge at Designat. I chose to do this:


Min layout heter "När livet är som bäst" och handlar om ett tillfälle när jag verkligen njöt. Jag satt i min mammas trädgård och klippte ut en massa cut-outs som jag tagit med på semestern. Vädret var skönt, omgivningen mysig och stunden var bara MIN. Mina ord från detta tillfälle blev (från vänstra nedre hörnet upp till det övre högra hörnet): Semester, Avkoppling, Avskilt, Stillhet, Bekvämt, Lä, Mysigt, Landet, Färger, Fågelsång, Sol och Sommar.

My layout is called "When Life Is At It's Best" and it's about a moment I really enjoyed. I sat in my mothers garden, cutting lots of cut-outs I'd taken with me on my holiday. The weather was nice, surroundings were cosy and the moment was just MINE. My words from this moment became (from lower left corner to upper right corner): Vacation, Relaxation, Secluded (not sure this is the correct translation...), Quietness, Comfortable, Lee, Cosy, Countryside, Colours, Birdsinging, Sun, Summer.


Jag skrev också ner mina tankar från den stunden på en tag man kan dra ut.
I also wrote down my thoughts from this moment on a tag to pull out.

Närbild på dekorationerna. 
Close-up on decos.

Jag älskar verkligen det här fotot på mig! Det är så mycket "jag". Och jag är väldigt nöjd med min layout. Det är första gången jag börjat min scrapping-projekt med att skriva ner vad jag vill minnas om 10 år när jag ser denna layout. I vanliga fall tar jag bara ett foto och letar efter lämpliga papper och dekorationer. Sen när jag är klar med layouten kommer jag på att det ska stå nåt också.... Jag kan verkligen varmt rekommendera kursen jag går på, man lär sig tänka på ett helt annat sätt angående sin journaling!

I really love this photo of me! I's so much "I" in it. And I'm very content with my layout. It's the first time I've started a scrap-project with writing down what I want to remember in ten years when I look at this layout. Usually, I just take a photo and look for suitable papers and decos. Then, when I've finished the layout I remember that it's supposed to be some writing as well.... I can really strongly recommend the class I'm taking, you will learn to think in a totally different way when it comes to journaling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar